oeganda-2017.reismee.nl

Wist je dat ....

Wist je ....

• Dat Oeganda een heel mooi land is en niet voor niets de parel van Afrika heet
  • Dat Oeganda een veilig land is, ook in het noorden
  • Dat de bevolking aardig is tegenover Muzungu (blanke)
  • Dat de bevolking niet opdringerig is
  • Dat de levensstandaard laag is in het noorden en naar het zuiden beter wordt
  • Dat Oeganda heel veel vluchtelingen opneemt uit de buurlanden
  • Dat Kidepo NP zeker de moeite waard is, ook al ligt het verder weg van de andere parken
  • Dat je beter een middagpermit kunt hebben dan een ochtendpermit bij de Chimpansees; dan weten ze al waar ze zitten en hoef je minder ver te wandelen
  • Dat een dagpermit bij de Chimpansees zeker de moeite waard is, maar het (ont)nesten daar niet binnen valt (gebeurt in het donker)
  • Dat een permit voor de Gorilla's de moeite waard is; “once in a lifetime”
  • Dat je een t-shirt / blouse met lange mouwen meeneemt dat niet rood is en vuil mag worden en dat je weg knut gooien omdat het niet meer schoon te krijgen is
  • Dat je sokken meeneemt die over je broekspijpen kan, zodat de mieren er niet in kunnen kruipen
  • Dat pech onderweg ook zijn charmes heeft
  • Dat je water uit flesjes moet drinken, ook voor het tandenpoetsen
  • Dat je overal langs de weg vers fruit kunt kopen
  • Dat Matoke lekkere bananen zijn
  • Dat reisorganisatie Matoke een hele mooie reis heeft geboden
  • Dat de gids een encyclopedie is qua dieren, vogels en wegennet
  • Dat we blij zijn dat we niet zelf gereden hebben in Oeganda; wat een chaos
  • Dat het recht van de sterkste op de weg geldt
  • Dat de wegen verraderlijk glad zijn na een regenbui
  • Dat de wegen behoorlijk hobbelig kunnen zijn en daardoor de reistijd lang kan zijn
  • Dat de wegen en rivieren onvoorspelbaar zijn
  • Dat we een prachtige, gezellige en goed verlopen vakantie hebben gehad
  • Dat we een leuke, kleine groep hadden zodat we met 1 auto konden reizen
  • Dat we in de lodges diner hadden; meestal een vast menu, soms iets meer keuze
  • Dat we vaak packed lunches nodig hadden of vooraf een lunch door belden
  • Dat een extra relax-dag voorafgaande aan de tour in Entebbe aan te bevelen is
  • Dat je in Entebbe een leuke mtb-tour kunt maken om alvast te wennen aan het klimaat, mensen en cultuur