oeganda-2017.reismee.nl

Lake Mburo en naar huis

Vandaag vertrekken we naar onze laatste lodge; dit zou een luxe lodge moeten zijn met een mooi uitzicht over de vallei.
We gaan op een redelijke tijd weg. Het eerste deel van de trip gaat nog door de bergen over een bochtige maar goede asfalt weg. De sporen van de hevige regenbui van de afgelopen dag laat duidelijk zijn sporen na.

We rijden door, lunchen en komen bij Lake Mburo NP aan, waar we nog een gamedrive door het park maken. Het in een klein park waar geen groot wild in voor komt. We zien vooral zebra's, topi's, impala's, zwijnen, buffels en monky's. Daarna moeten we nog een klein stukje naar de lodge, waar je inderdaad een mooi uitzicht hebt.

We pakken een biertje en gaan bespreken wat de opties voor de volgende dag zijn; de dag dat we weer terugvliegen. We kunnen 's morgens nog een activiteit doen en gaan dan richting het vliegveld. We tellen terug vanaf hoe laat de vlucht gaat tot aan wanneer we dan in de lodge weg moeten. We komen uit op 11.00 vertrek. We willen nog graag gaan MTB-en en besluiten een trip van 2 uur te gaan doen, zodat we daarnan og nog kunnen ontbijten, douchen en nog even kunnen relaxen. De trip incl gids wordt geregeld, want zonder gids verdwaal je zo ongeveer al op de eerste kruising. We moeten de volgende dag dan wel weer vroeg op, omdat we om 7.00 uur gaan fietsen. We maken een leuke tocht aan de rand van het park met een aantal klimmetjes en zien de beesten van de vorige dag, maar ook een hippo en margoes. Daarna lekker ontbijten, douchen en alles goed inpakken. We vertrekken en rijden nog een even langs het park om een laatste blik op de dieren te werpen. Dan rijden we door naar de evenaar waar we lunchen en de souvenirshops bezoeken. Van Richard krijgen we als aandenken allemaal een Uganda-cap. We steunen de lokale bevolking door nog wat dingen te kopen en rijden dan door naar Entebbe.

De laatste hobbelweg wordt genomen om de drukte in de hoofdstad te vermijden. We komen ruim op tijd aan, er is nog tijd om ergens een drankje te doen. Omdat wij de eerste dag ook in Entebbe zijn geweest weten we daar een tentje waar je gezellig aan het water kunt zitten en iedereen vindt dat een goed plan. We weten het nog te vinden en de gids kent het ook. Daar zitten we nog even lekker te genieten van de sfeer en de ondergaande zon. Dan hebben we nog even de discussie waar we gaan eten en hoe we het met de fooi aan Richard moeten doen. We weten nu hoeveel geld iedereen nog heeft, maar we weten nog niet wat er overblijft na het eten. Eigenlijk zouden we moeten kunnen pinnen, dan weten we wat we hebben. We besluiten naar een andere restaurant te gaan, zodat we kunnen pinnen en dat iedereen van de shillingen af komt. Daar sluiten we de trip af,  kijken nog even terug op alles en nemen afscheid van Richard.

Op het vliegveld gaat het niet zo soepel, daar kunnen ze nog wel wat verbeteren, maar onze vlucht (de enige) vertrekt een half uurtje eerder. Na een goede vlucht staan we in Amsterdam en gaan de koffers ophalen. Er komen er maar een paar op de band, de rest van het volle vliegtuig vliegt blijkbaar verder. We hebben precies de aansluiting met de shuttle naar de auto en gaan dan naar huis. We sluiten af met dat wat we alle meerdere malen hebben meegemaakt. Mankementen aan de auto. We hebben een lekke band, vervangen deze en gaan op ons gemak naar huis. In het tempo van de reis dus nog.

We hebben een mooie tocht gemaakt, veel van Oeganda gezien en alleen maar hoogtepunten. Zeker een aanrader voor anderen.

Marianne

Welkom thuis !

Sjef en RieT

We hebben genoten van jullie mooie foto's en de verslagen !!!!!!
Dank je. Groeten. Sjef en Riet

Esther en marc

Welkom thuis.
We hebben genoten van jullie verhalen en de vele foto's bekeken.
Gr marc en esther