oeganda-2017.reismee.nl

We zijn er

Lekker ontspannen op vakantie gaan. Vrijdag op tijd afsluiten en alles weggewerkt hebben. Wat een goed gevoel is dat.

Zaterdag op het gemak alles ingepakt en nog dingen in en om het huis gedaan. Pas na het avondeten rijden we richting Schiphol om daar te overnachten en de auto te parkeren gedurende de reis. Geen files en op een goede tijd komen we daar aan. Nog wat drinken en dan lekker slapen. De vakantie is begonnen. De volgende ochtend met de shuttle op tijd naar Schiphol want je weet maar nooit. Na een half uurtje zijn we al overal doorheen; nu maar wachten. Nog even de vele winkeltjes langs geweest voor een korte broek en dan op naar de gate. Iedereen is keurig op tijd, dus dat ziet er goed uit. Helaas; wat mis met de cargo, verkeerd geladen of zoiets. Dat moet eerst geregeld worden voordat we weg mogen. Als ze maar wel alle koffers meenemen en niet wat laten staan, want dat hebben we al een keer meegemaakt.

Na een goede vlucht landen we eerst in Rwanda, om vervolgens direct door te vliegen naar Oeganda. Ook nu weer vertraging. Al met al komen er nog redelijk op tijd aan en zijn zo bij ons hotel. We hebben bewust wat uitgezocht wat dicht bij het vliegveld is. Het begint steeds meer te regenen en de bliksem laat ook goed van zich horen en zien. De volgende ochtend is het droog maar zwaar bewolkt en het ziet er naar uit dat het zo weer kan gaan regenen.

We hebben een fietstour door Entebbe geboekt om de stad te bekijken en naar de botanische tuin te gaan. We staan ruim op tijd klaar en wachten op de gids …. en wachten en wachten. Na een stief kwartiertje vragen we of het hotel de gids zou willen bellen en wat blijkt hij was het helemaal vergeten. Na een half uurtje worden we opgehaald en gaan naar de fietsen. Op een nostalgische MTB maken we een leuke tocht door de stad, heuvel op en ook weer af. Maar we komen wel overal fietsend boven; met nog een klapband erbij ook. Dat is de gids wel anders gewend. Sinds lange tijd heeft hij weer een toer waar hij echt zelf ook weer moet fietsen. Hij vertelt veel over het land, cultuur, politiek en weet verrassend veel van Nederland. We komen op veel plaatsen, bezoeken een fruitmarkt en zien vele hokje

waar iedereen spullen verkoopt of hout of metaal aan het bewerken is. Zeker de moeite waard (bike2go,bike2golocally@gmail.comen vraag naar Joseph). Het is verder droog gebleven en de zon is er doorgekomen, het wordt dan snel warm.

Na de toer nog met hem een biertje gedronken langs het strand en vervolgens met de taxi op naar Kampala. Onderweg zie je alleen maar winkeltjes, tentjes, marktjes enz enz en wordt het drukker en drukker en gevaarlijker. Iedereen beweegt zich als mieren door elkaar, ongeacht of je te voet, brommer of auto bent. Na ca 1,5 uur zijn we bij het hotel dat aan de rand van de stad op een heuvel ligt en waar je een prachtig uitzicht hebt over het Victoriameer. We eten buiten bij het hotel en gaan de volgende ochtend de rest van de groep ontmoeten, die moeten nog ingevlogen worden. Dan gaat de trip echt beginnen.

Esther en marc

Fijne vakantie en we gaan jullie weer volgen.

Arno

Groetjes van de hele Fam en chica

Marianne

Fijn dat jullie er zijn! veel plezier en suc6 met de aapjes.

Mandy

Hele fijne vakantie en geniet ervan !!! Dat doen wij ook van jullie verhalen.

Sjef en Riet

Leuk jullie verslagen te lezen .Kijken uit naar de volgende!!!! Groetjes. Sjef en Riet .

Monique & Frans

Zitten nu tussen de aapjes een biertje te drinken. Mooie plek aan de nijl.

Annette & Rob

Hele fijne vakantie, geniet ervan!!! We kijken uit naar jullie verhalen!

Anouk

Fijne vakantie!! ik zie jullie verhalen tegemoet!

Miep en Jules

Wij lezen met genoegen jullie reisverslag(en).
Wesen jullie een mooie tijd en een veilige reis.